VI HJÄLPER DIG MED
PRIVATA EVENT
MAGISKA BRÖLLOP
Vid bröllop hyr du alltid lokalen i 3 dagar så förberedelser och efterarbete hinns med.
Vi är klara med möblering och dukning dagen innan så du hinner ordna bordsplacering, extra dekoration, och förbereda för tal/framträdanden, underhållning, mm.
Vi är alltid noggranna med att ni skall få en alldeles glimrande dag och kan efter många års samlande av erfarenhet och pinaler erbjuda ett unikt koncept som speglar både er som brudpar och de gamla anor vår lokal är ett eko av.
Sedan 1996 har Malin Leijonberg arbetat med styling av fester utställningar miljöer och lokaler och har de senare åren synts mycket i så väl böcker som tidningar, under hennes ledning arbetar vi fram ett bröllop som passar just er.
När ni väljer ert bröllop hos oss ingår två-tre konsultationER (ca 1 tim vardera) inför er stora dag för att vi skall få en bild av er och vad ni gillar. Utefter detta dekorerar och iordningställer vi sedan lokalen.
Väl mött med tankar och funderingar.
// Malin & Co
Priserna hos oss bygger på en fast och en rörlig kostnad.
Fast kostnad: Lokal tre dagar
I våra lokaler får du tillgång till musiksystem, trådlösa mickar, headset, disco kula, projektor på nedervåning samt övervåning ,projektordukar, bärbar förstärkare med mick, kyl frys, ljusslingor i taket,kaffekokare micro samt två diskmaskiner, toaletterna är laddade med toalettpapper, tvål, tuggummi och annat nödvändigt. Vi står för städning och bortforsling av sopor och glas dagen efter er fest. Ni har tillgång till lokalen från kl 14 på fredagen till kl 14 på söndagen.
Det skall vara tyst i lokalen kl 02.00.Fönster och dörrar upp mot samhället stängs senast kl 22, då ni kan öppna alla fönster mot forsen istället.
Rökning sker på anvisad plats och dryck får ej medtagas ut.
Pris lokal tre dagar: 39.000 kr
Rörlig kostnad: Kuvertpris
I denna kostnad ingår ljus, växter, blommor, servetter, porslin, glas, bestick samt diskning av detta för tre trerätters middag , kaffeporslin, fördrinksglas, en uppsättning drinkglas i baren, kaffe/te, vaser, ljusstakar, lyktor, dukar, servetter, bord, uppläggningsfat, skålar, kakfat, stolar, etc. Vi iordningställer övervåning samt nedervåning för att på bästa sätt fånga era bröllopsönskningar och leverera det där lilla extra.
Hos oss har du möjlighet att ta del av vårt unika och exklusivt utvalda vintage porslin, och vår stora samling av udda roliga läckra och vackra glas och bestick, samt virkade spetsar, våra mässingsljusstakar i olika höjder och former eller vårt vita klassiska porslin, glasljusstakar, ljusburkar, mjölkflaskor, syltburkar till blommor, silver kandelabrar osv.
Här finns många stilar att välja på och vi hjälper er gärna att kombinera på bästa sätt så att det passar just er känsla.
Kuvertpris: från 375 kr/person
För att kvällen skall löpa smidigt beräknar vi personalåtgång i förhållande till antalet gäster. Vi känner stället och kan hantera logistiken på ett bra sätt. Räkna med att personalen behöver vara på plats från det gästerna kommer tills ni bryter borden för dans.
Personal: 375 kr/tim



FEST & KALAS
Vill du bjuda dej själv och dina vänner på en exceptionell upplevelse när du fyller år, eller när det vankas guldbröllop, disputation eller liknande?
Vi har många års erfarenhet och ett klappande hjärta för att tolka kundens idéer så vi hjälper till att utforma upplevelsen efter dina önskningar - Var välkomstskålen ska hållas, vilken känsla ni vill förmedla och hur maten ska serveras m.m.!
På själva festdagen behöver ni enbart leverera dryck, samt eventuell bordsplacering allt annat är klart.
Vi har genomfört mängder av teman genom åren och har attribut och dekor till allt i från vackra tjugotalsfester till jeanspartyn, högtidliga middagar likväl som rockiga partyn och ljuva blomsterfester.
Avtala tid med oss för att komma hit så pratar vi oss fram till vad just ni vill ha för känsla på kalaset och vägleder er genom den djungel av möjligheter som det är att ha en sprakande minnesvärd fest hos oss.
Var och hur skall minglet hållas tex?
Här finns en vacker plats invid forsens brus som lämpar sej utmärkt vid fint väder, katakomberna är också ett spännande ställe där välkomstmingel kan hållas, vill ni ha band som spelar vid välkomst skålen, eller ska det vara mingelmusik direkt från en spellista på Spotify, eller finns det andra önskemål.
På övervåningen i Alfreds vardagsrum, dit gästerna tar sej via vår utvändiga brandtrappa, dukar vi gärna upp för mingel, present bord och kompletterar med härlig musik, här är kapprummet , närheten till kvarnrummet en trappa ner är påtaglig och gästerna får en fantastisk wow upplevelse när dom från minglet i den vintage inredda övervåningen med ateljefönster går en innertrappa ner och plötsligt möts av en ny miljö där maten är uppdukad och iordningställd, där ljusen brinner och den råa industrikänslan samsas med de omsorgsfullt dukade borden i den känsla vi gemensamt tagit fram.
I kvarnrummet finns det tillgång till både projektor och mikrofon så talen kan göras många och långa eller korta och få eller hur ni önskar, eller snarare gästerna önskar.
Efter mat och dryck i den unika miljön är det dags att sträcka på benen varvid vi föreslår att ni återigen går en trappa upp, dels för ny energi dels för kaffe, tårta dessert godisbord eller vad som önskas, under tiden röjer vi undan efter middagen och gör plats för dans , lekar, sittplatser och bar.
Discokulan snurrar igång, lamporna dimmas ned och kvällen kan efter kaffet gå in i ett nytt skede.
Det skall vara tyst kl 02.00 och när musiken börjar spela måste dörrar och fönster som vätter mot Götaforsliden hållas stängda, då ljudet annars går rakt in hos kringboende.
Fönster mot forsen går fint att hålla öppna hela kvällen däremot.
Rökning sker på anvisad plats och dryck får ej medtagas ut på gatan.
Vi hjälper till att gå igenom körschemat så att det blir en skön fest med gott flow.
Vi går också igenom detaljer som hur vi lägger upp det logistiskt, hur maten ska serveras, om det ska finnas presentbord, kommer det att vara band på plats, osv.
När vi arrangerar fester går det helt enkelt till så att du/ni har en ide om känslan på festen/upplevelsen som vi sedan hjälper till att konkret utforma in i minsta detalj.
Priserna hos oss bygger på en fast lokalhyra och ett rörligt kuvertpris för iordningsställande av lokalen.
Nedan följer prisexempel för Lilla Götafors.
Lokalhyra: 15.000 kr
I Lilla Götafors har du tillgång till musiksystem, trådlös mick, headset, disco kula, projektor på nedervåning samt övervåning ,projektordukar, bärbar förstärkare med mick, kyl frys, ljusslingor i taket, kaffekokare micro, toaletterna är laddade med toalettpapper, tvål, tuggummi och annat nödvändigt. Vi står för städning och bortforsling av sopor dagen efter er fest. Ni har tillgång till lokalen från kl 12 på festdagen till kl 12 dagen efter.
Ni spelar musik så länge ni vill på kvällen, förutsatt att fönster upp mot samhället stängs senast kl 22, då ni kan öppna alla fönster mot forsen istället.
Kuvertpris: från 150 kr/person
I denna kostnad ingår ljus, växter, blommor, servetter, porslin, glas, bestick samt diskning av detta för tre trerätters middag, kaffeporslin, fördrinksglas, vaser, ljusstakar, lyktor, dukar, servetter, bord, uppläggningsfat, skålar, kakfat, stolar, etc.
Vi iordningställer övervåning samt nedervåning för att på bästa sätt fånga era festönskningar och leverera det där lilla extra.
Hos oss har du möjlighet att ta del av vårt unika och exklusivt utvalda vintage porslin, och vår stora samling av udda roliga läckra och vackra glas och bestick, samt virkade spetsar, våra mässingsljusstakar i olika höjder och former eller vårt vita klassiska porslin, glasljusstakar, ljusburkar, mjölkflaskor, syltburkar till blommor, silver kandelabrar osv.
Här finns många stilar att välja på och vi hjälper er gärna att kombinera på bästa sätt så att det passar just er känsla.
För att kvällen skall löpa smidigt Gör vi en beräkning på hur mycket personal som behövs i förhållande till antalet gäster. Räkna med att personalen behöver vara på plats från det gästerna kommer tills ni bryter borden för dans.
Personal: 375kr/tim



MINNES-STUND
Vi hjälper dig ordna en vacker, personlig minnesstund vid Mölndalsforsens brus.
En högtidlig, ombonad och respektfull stund att bära med sig i minnet som en fin sten eller pärla på livets tråd.
Vi skapar vackra minnesceremonier, och minnesstunder utformade efter era önskemål.
Vi ramar in begravningen på det vackra stämningsfulla sätt som ni önskar.
Lokalhyra halvdag: 6.000 kr
Du har tillgång till projektor för bildspel eller liknande, mikrofon, musikanläggning och två pianon.
I priset ingår städ diskning personal och iordningställande.
Utöver lokalhyra tillkommer följande pris per person beroende på val av mat och upplägg.
Enkelt och kärleksfullt: 350 kr/person
Värmande soppa med bröd, ost, sallad, vatten, kaffe/te och mjuka kakor.
Inklusive iordningsställande av lokal samt diskning. Vi smyckar lokalen vackert efter de önskningar ni har och dukar upp och förbereder på ett varmt och kärleksfullt sätt. Minnesbord efter önskemål, levande ljus, vintageporslin, servetter och grönt.
Varmt och traditionellt: 399kr/person
Smårgåstårta, lättöl, bubbelvatten, kaffe/te, tårtbuffé.
I våra unika lokaler skapar vi en traditionell minnesstund med en extra kärleksfull touch.
Ljusen glittrar i sina ljusstakar och de linnefärgade linnedukarna bidrar till den diskreta eleganta atmosfären.Tårtbuffen är överdådig och läskande.
Här finns tid för finstämt samtal och fina minnen.
Unik och personlig: från 550 kr/person
Varje människa lämnar efter sej ett tomrum och en speciell unik karaktär.
Vi hjälper er att fånga personens personlighet och smak och skapar ett minne med doft och smak känsla och färger som stämmer med varje givet tillfälle.
Kanske ska minnessten inledas med en mingelstund för att sedan övergå i en uppdukad buffé eller en trerättersmiddag.
Kanske är det grillad korv och öl som passar bäst med äppelkaka och vaniljsås som efterrätt, eller varför inte lakritsal, mackor, äpple och grafittidukar.
Vi är alla olika och vi har våran egen prägel i livet.
Vi hjälper till att skapa den atmosfär som speglar just eran anhörige.
Varmt välkommen för ett samtal.




CATERING
Vi har erfarenheter av och kontakter till ett flertalet cateringfirmor i olika prisklasser som vi gärna delar med oss av.

DRYCK
Hos oss tar ni alltid med er egen dryck.

VIGSELPLATS
Vi har tillgång till många vackra miljöer där vi skapar just er magiska vigselplats. Vigselförrättare ombesörjer ni själva.

BRIDAL PARTY
I vår vackra kvarn bara ett stenkast från Lilla Götafors kan hela brudföljet samlas för påklädning, make-up och hårfix.
Vill du att ditt bröllop, kalas, fest, dop, minnesstund m.m. ska bli lyckat och minnesvärt?
Låt oss hjälpa dej !!